top of page

(Junior) Verkooporder Coordinator

Futura Composites BV. (locatie: Heerhugowaard, NH) is een productiebedrijf dat industriële vezel versterkte producten ontwerpt, ontwikkeld en produceert. Voor onze Supply Chain afdeling zijn wij opzoek naar iemand die gedreven en enthousiast is in het beheren van onze verkooporders.

De afdeling Supply Chain

De afdeling Supply Chain heeft als doel om de verkoop, productie en inkoop zo efficiënt mogelijk op elkaar af te stemmen. Deze afdeling beheert de verkooporders, inkooporders, productieorders en de voorraad.

Functieomschrijving

Je rapporteert aan de Supply Chain Manager.

Verkooporders zijn binnen Futura de leidraad voor de productieplanning en het voorraad beheer. Hoe eerder onze klanten orders afgeven hoe beter wij hen kunnen bedienen en hoe efficiënter wij om kunnen gaan met productie en inkoop. Jij bent de beheerder van de verkooporders en de aanjager van het automatiseren daaromheen. Je werkt nauw samen met de collega’s van de afdeling Supply Chain en engineering. Ook heb je veelvuldig contact met de Productie Manager en de Financieel Directeur. Je weet met jouw systematische aanpak en overzichten alle collega’s binnen Futura tijdig en overzichtelijk te informeren. Dit doe je met een overzichtelijk en goed bijgewerkt verkoopdashboard in ons ERP-pakket MKG. Je constateert waar processen beter en/of efficiënter kunnen en komt met concrete verbetervoorstellen.

Jouw taken & verantwoordelijkheden zijn o.a.:

  • Met betrekking tot verkooporders;

    • het afstemmen van leverdatums met productie, engineering en inkoop om vervolgens deze leverdata terug te koppelen aan de klant,

    • het opvolgen van openstaande orders met verstreken leverdatum,

    • het controleren en bijwerken van adressen, prijzen, artikelnummers, etc,

    • het communiceren van wijzigingen aan de klant.

    • het motiveren van de klant tot tijdig geven van orders en vooruitlopende forcasts,

    • het vastleggen van prijsafspraken en overzichtelijk doorvoeren van wijzigingen.

  • Met betrekking tot verkoopfacturen;

    • het opstellen van verkoopfacturen voor export buiten de EU,

    • het fiatteren van te factureren orders met controle op order- en prijsafspraken,

    • het opslaan en controleren van afgetekende transportdocumenten,

    • het versturen op basis van onder andere afgetekende transportpapieren, 

    • het oplossen van stagnaties met betrekking tot gefactureerde verkooporders,

    • het opvolgen van uitblijvende betalingen,

    • het behandelen en stroomlijnen van het retourproces, herleving en creditfacturen.

  • Klantcontact en debiteurenbeheer;

    • het aanmaken van relaties en wijzigen van oa contactpersonen, contactgegevens, aflever- en factuuradressen,

    • het vastleggen van gemaakte afspraken en de voortgang daarvan rapporteren aan zowel in- als externe contacten.

  • Opstellen van overzichten en cijfers van oa;

    • het beoordelen van Futura als leverancier aan onze klanten; leverdata,

    • het creëren van overzichten van lever aantallen,

    • het bijhouden van de NDA registratie en melden wanneer deze verlopen.

Wij vragen:

  • MBO 4 / HBO werk- en denkniveau;

  • Procesmatig inzicht;

  • Affiniteit met ERP-systemen;

  • Je werkt systematisch;

  • Je spreekt en schrijft zowel de Nederlandse als de Engelse taal goed;

  • Goede vaardigheden met Microsoft Excel.

Wij bieden jou:

  • Een veelzijdige en uitdagende functie in een internationale organisatie;

  • Een informele sfeer waar collegialiteit en persoonlijke ontwikkeling hoog in het vaandel staan;

  • Een goed salaris waarin groei mogelijk is;

  • 24 vrije dagen en 12 ADV dagen;

  • Winstuitkering;

  • Pensioen.

iStock_000068400861_Medium.jpg
bottom of page